tiistai 21. toukokuuta 2013

Rafin semma & alkuviikko

Perjantaina mun kämppis piti kunnon bailut täällä meidän "kommuunissa", ja mä lukittauduin huoneeseeni ollakseni terässä lauantaina. No joo. Täytyy myöntää, että tuo lauantain seminaari oli pieni pettymys.
Ensinäkin 50 realin sijaan se maksoi 80 realia, ja alkoi myöhässä sekä sitten kesti tunnin myöhempään kuin oli tarkoitus (mulla oli aikataulu!).

Puoli tuntia semmasta oli puhetta, siinä oli joku mustavöinen tyttö jauhamassa ruoka-asioista.. sen mitä tajusin ja mitä mulle yksi ystävällinen kundi käänsi, ei tullut mitään uutta tietoa. Sen ymmärsin, että tää tyttö oli kovasti hiilaritonta ruokavaliota vastaan! Itse palaan sille varmaan, kun palaan takas Suomeen. Täällä ei oo kyllä uimarengasta ihan hirveesti kertynyt, vaikka oonkin vetänyt riisiä ja leipää pitkästä aikaa naamariin.
Tää "ruoka", joka kuului hintaan, osoittautui leiväksi myös. Brasilialaiset rakastaa myös kaikkea uppopaistettua ja ravintolassa voi esim. tilata lautasen, jossa on ranskalaisia, riisiä ja pastaa. Vaikka liha on halvempaa, tuntuu että varsinkin pikaruokana tota leipäsotkua tarjotaan joka tuutista!

Seminaarin tekniikasta.. no, me tehtiin käytännössä kaksi eri tekniikkaa. Koko kolmen tunnin aikana. Ja paljon toistoja (mikä on hyvä). En tiiä miten tässä oikeen niin kävi, Rafilla on paljon hyviä tekniikoita taskussa mutta ehkä tässä oli nyt ajan kanssa ongelmia?

Tekniikkana oli X-guardista puolustamista: Jos kaverilla on mun jalka kiinni, vedetään tämä käsi ylös ja painetaan sillä kaverin polvi mattoon. Lantiolla pompsautetaan ja kädellä nykäistään jalka pois, ja siitä ohi.

Kuvat on pöllitty JJ Maia - MMA Sports Evolution -ryhmästä Facesta.

Eli lähtöpositio oli tuo mikä tuossa etummaisilla on 

..Ja noin tultiin ohi 

Rafael Domingos, mä takana! 
Jos kaverilla on jalan sijaan mun käsi kiinni (hihassa ja toinen kauluksessa tai hauiksella), on parempi astua sillä kaverin päätä lähemmällä jalalla kaverin kainalon lähelle ja purkaa guard sitä kautta.

Sit deep half guardista tehtiin seuraavaa: Painetaan kaverin käsi sen mahaan, toinen käsi viedään kaverin niskaan, repäistään kaveri pystyyn istumaan, itse jalkapohjat matossa ja vähän niinkuin puoliksi kyykyssä, otetaan kaverista halausote käden ali ja mennään selkään. Tää olis muuten ollut upee, mut opin tän salilla jo aiemmin. Tää mulla on nyt sitten myös videolla.

Tälleen repäistään se istumaan

Tää oli lähtöpositio

Ei pitäisi valittaa, mutta satuin saamaan ihan vasta aloittaneen pojan kaveriksi ja aika paljon meni aikaa ihan perusasioiden (miten otetaan hihasta kiinni jne) kattomiseen. Drillistäkään ei tullut mitään. Toisaalta ihan ok, kroppa oli aika poikki jo tuolloin eli tulipahan otettua kevyemmin.

Semman akat

Rafael Domingos 
Mutta tänään!! Oijoi! Eka tekniikaksi tehtiin ihan perus kauluskuristushommia. Toinen teku oli halfista, jos kaveri on tulossa selkään ja ottaa underhookin, tuodaan oma käsi tämän käden alta ja viedään kaverin kaulukseen. Kun kaveri lähtee tulemaan ohi tai vaikkei tuliskaan, otetaan ryppykuristus (eli toinen käsi kämmen vasten kangasta, peukkuluu kaverin kaulaa vasten). Sit vielä butterflystä samaa, eli kaverin kaulus kiinni (syvältä!), otetaan vähän kulmaa, ja kun kaveri alkaa tulla ohi niin ryppykuristus.

MUTTA SEN JÄLKEEN!!
Valkovöiset sai jäädä mattoon drillihommiin koko puoleksi tunniksi! Mä sain drillata 5 eri mustavyön kanssa ja yhden ruskeavyönkin. Tuli 3 sikahyvää vinkkiä, joita mun täytyy muistaa hioa:
1. Mun lempparista, suljetusta guardista kun tuodaan oma käsi kaverin hauiksen alta ja otetaan sitä kauluksesta: Tästä mua on pelottanut lähtee tekeen sitä katkarapua ja siitä omoplataa/suoraa käsilukkoa. Katkarapuvaiheessa siitä ei tunnu enää tulevan mitään jos kaveri yhtään puolustaa. Eli:
á) Työnnetään kaverin toinen käsi kiinni sen rintaan ja otetaankin triangeli! Miten mä en tajunnut tätä aiemmin?
b) Katotaan että ote on tosi hyvä hauiksen alta, just oikeessa paikassa ja kaverin käsi tiukasti mun kainalossa. Suoristetaan selkää taakse ja siitä suora käsilukko!

2. Bow & arrow: Jos kaveri puolustaa kuristusta niin, ettei millään saa sitä rättiä leuan alta: 
Toisella jalalla vangitaan kaverin "olkapää", ja otetaan tämä käsi mikä on kivasti tarjolla siinä, omaan kainaloon. Kun suoristetaan oma kroppa, tulee käsilukko!

Vaikka oli ihan loppu tauotta tän pyörityksen aikana, olin niin tohkeissani, että oksat pois! Drillit aloitettiin kaikki valkovöiselle helposta paikasta (suljettu guardi, selkä, mount). Aijaiii, että mulla oli kivaa! Ilokseni huomasin etten enää lennä mountista niinkuin leppäkeihäs, vaan mun laskuvarjotekniikka tuntuu aika usein toimivan. Yks erä oli sinivöisen kanssa myös, en tiiä antoiko se mulle tahallaan tilaa, mutta sain sen lopetettua.
Nyt täytyy toivoa, ettei kroppa mee ihan jumiin ja että riittää viiden tunnin unet, haluaisin nimittäin kovasti päästä aamu kasin jumppaan!

Loppukevennykseksi vielä Academia Running Osascon seinämaalauksista muutama foto. Kyllä oli komee cage!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti