maanantai 18. maaliskuuta 2013

Iltajumppaa ja pusuja

Illalla tehtiin aika perusjuttuja treeneissä. Halfguardista alla avataan jalat, otetaan underhookki ja ollaan "menossa selkään". Tässä oma jalka vetää kaverin jalkaa muhun päin, kun ollaan vierekkäin tatamilla, jotta sen tasapaino horjuu. Toinen käsi kaappaa kaverin reiden alta. Jos kaveri yrittää nousta pystyyn nostamalla polvet ylös, se kellahtaa selälleen kun nostaa tuota reiden alla olevaa kättä. Siitä sitten tehtiin vielä käsilukkoa, joka oli mulle uusi: samat otteet jaloissa, kuin normaali suora käsilukko, mutta laitetaankin oma käsi kaverin ranteen päälle ja toinen käsi kaverin käden alta (ottaa kiinni omasta kädestä). Näin paine on kovempi ja ei tarvitse mennä alas asti selkä mattoon, kun kaveri jo taputtaa. Tää toimii varsinkin niille kumikäsille paremmin.

Sparria oli neljä erää, joista ensimmäisen otin juuri aloittaneen valkovyön kanssa. Sillä oli ihan hirvee repiminen päällä ja olin ihan varma, että menee jotain rikki. Oli kyllä aikamoista ähinää ja eniten ihmetytti, kun aina kun se löysi jonkun position, se huusi Rafaelia kattomaan. Mä pysähdyin tietysti aina kohteliaisuuttani siihen, eikä sparrista meinannut tulla mitään, kun näitä keskeytykisä tuli varmaan neljä kuuden minuutin erän aikana. No joo, ihan sama, annoin sen repiä ja taputtelin sitten mielummin, kun että lähtisin ite siihen riuhtomiseen messiin.

Vika erä oli mustavöisen kanssa, se oli tosi hyvä! Se antoi mun aina hyökätä ja teki aina ihan viime tipassa ihan mielettömiä puolustuksia. Harmittaa, ettei ajan ja kielitaidon puutteesta voinut montaa pyytää sitä näyttämään uudelleen. Yhden puolustuksen kuitenkin opin: Jos kaveri on tekemässä tuota ekassa kappaleessa mainittua tekiikkaa ja on menossa mun selkään, ei peruutetakaan pois vaan takaisin kaverin alle, vähän niinkuin palauttaisi guardin, mutta jalkapöydällä nostetaankin kaverin reisi ja sweepataan. Nyt vasta tuli ekaa kertaa sellanen olo, että hitto kun saisi privaattiopetusta noilta. Tuntuu että näillä kavereilla on kyllä ässiä hihassa sen verran, että mikään aika eikä raha riitä edes murto-osan opetteluun.

Oon myös ilokseni kotiutunut salille hyvin. Kaikki paiskaa kättä ja höpöttelee. Vastaan sen verran kun jutuista tajuan.. Tähän saakka akademia on ollut AINOA paikka koko Brasiliassa, jossa jengi "kättelee" tai heittää femmat ilman poskipusuja. Tänään mä aloin jo saamaan niitäkin salilla.

Tuohon poskipusujuttuun oli kyllä totuttelemista, ja vieläkin aina vahingossa tarjoan eka kättä, mutta oon oppinut nyt vetämään sillä kädellä kättelyn sijaan kaverin lähemmäs ja sitten se paljon puhuttu poskipusu! Musta ne on kyllä vähän ällöttäviä, varsinkin kun täällä on niin hiessä aina. Mutta ehkä mä opin vielä pitämään niistäkin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti